Husova 142/44 Liberec 5, 460 01 info@husovaliberec.cz
header-background

Didaktický inkubátor pro 6. A

11 září, 2024

Zpráva učitele

Šesťáci si vyzkoušeli měření teploty v rámci integrované výuky

V úterý na naší škole proběhl den s integrovanou výukou pro žáky šesté třídy zaměřený na měření teploty tuhého tělesa. Tento den byl nejen výukovou aktivitou, ale také zkouškou nové metody integrované výuky, která propojuje různé předměty, jako fyziku, matematiku a pracovní výchovu.

Třída byla rozdělena do několika skupin s různými úkoly. Jedna skupina prováděla měření teploty, při kterém žáci pomocí teploměrů sledovali změny teploty materiálu. Další skupina vytvořila nástěnku, která shrnovala celý proces, včetně fotek, grafů, pracovního popisu a popisů výsledků. Sedm chlapců dokumentovalo celý průběh výukového bloku, aby vytvořili materiál pro zpětnou analýzu. Závěrečná skupina zpracovala data do přehledných grafů, které ukazovaly průběh měření.

Celý den byl součástí testování integrované výuky, kde se různé předměty propojují do jednoho celku. Žáci si prakticky osvojili teoretické znalosti a zároveň se učili spolupracovat, kreativně myslet a řešit úkoly. Učitelé den zhodnotili jako velmi úspěšný a plánují podobné dny zařadit do výuky častěji.

-KP + AI

Zpráva dokumentaristů

10. 9. se na naší škole uskutečnil inkubační den s názvem teplota tuhého tělesa. Této výuky se účastnila třída 6.A.

Nejprve jsme se dozvěděli od pana Slowika, co bude naším cílem. Rozdělili jsme se do čtyř skupin, v těch skupinách jsme dostali učitele nebo asistentku a ti nám řekli pár věcí. Informací byli až moc, ale potom jsme se pustili do práce. Ze začátku to bylo nejtěžší. Děti hezky spolupracovaly a pomáhaly si.

Den se nám líbil. Všichni jsme si navzájem pomáhali. Během dne jsme pracovali bez zvonění.

Síťaři: Dělali 7 grafů, každý pro jedno těleso.

Nástěnkáři: Dělali nástěnku z polystirénu, na které budou grafy a fotky.

Vzorkaři: Vážili a měřili tělesa. Těles bylo 7 – velká a malá brambora, velký a malý led, velký a malý korek, velký a malý kámen a voda.

Výtvory byly hodně zajímavé. Tento styl učení nás hodně bavil a doufám, že tento styl vyučování bude pokračovat i v budoucnu.

-Dokumentaristé


« »