Husova 142/44 Liberec 5, 460 01 info@husovaliberec.cz
header-background

Osvícená Evropa – integrovaná výuka v 8.A

7 listopadu, 2024

Výstup z integrované výuky – Osvícená Evropa – zpracováno 8.A

Dne 6. 11. proběhla ve třídě 8.A integrovaná výuka s názvem Osvícená Evropa. Integrovaná výuka je moderní metoda, která propojuje více předmětů do jednoho tematického celku. Smyslem této výuky je propojovat znalosti z různých oblastí, aby si žáci mohli vytvářet ucelenější obraz o daném tématu a lépe jej pochopit v širších souvislostech. Tentokrát jsme se  zaměřili na dobu osvícenství, a při výuce jsme propojili dějepis, český jazyk, zeměpis, fyziku, matematiku i pracovní činnosti. 

Žáci byli rozděleni do několika týmů, přičemž každá skupina měla své vlastní zaměření a úkoly. Osaři vytvářeli časovou osu, mapaři se postarali o historickou mapu Evropy, textaři pak sepisovali texty k jednotlivým tématům, technici se starali o technické zajištění a kameramani celý den dokumentovali, aby se rodiče i ostatní žáci mohli prostřednictvím videa podívat, jak výuka probíhala.

Výsledný projekt – časová osa s osvětlenou mapou – nyní zdobí školní chodbu, kde si jej mohou prohlédnout všichni, kteří projdou kolem. Díky propojení různých předmětů a kreativním úkolům se žáci dozvěděli nejen mnoho o samotném období osvícenství, ale také rozvíjeli své dovednosti spolupráce a komunikace. Celý den probíhal formou problémového vyučování, což znamenalo, že se žáci museli vypořádat s různými výzvami, přemýšlet o problémech a hledat řešení.

Integrovaná výuka na naší škole se stala nejen zajímavým způsobem, jak získávat teoretické znalosti, ale i příležitostí pro žáky učit se týmové práci a řešení problémů. Věříme, že tato výuka pomůže žákům prohlubovat jejich znalosti i zájem o jednotlivé předměty a současně je naučí přenášet teoretické poznatky do praxe.

Lucie Kotlárová


« »